Nazywam się Aleksandra Żeleźnik i pracuję jako pedagog szkolny w szkole średniej. Wspieram młodzież w codziennych wyzwaniach edukacyjnych, emocjonalnych i społecznych, starając się budować z nimi relacje oparte na zaufaniu, akceptacji i uważności.
Jestem studentką drugiego roku studiów magisterskich na kierunku pedagogika szkolna na Uczelni Korczaka- Akademii Nauk Stosowanych – uczelni, której ideały są mi szczególnie bliskie. Inspiruje mnie podejście korczakowskie, które stawia dziecko w centrum procesu wychowania i edukacji. Wierzę, że każde dziecko ma prawo do szacunku, do wyrażania swojego zdania i do bycia sobą – niezależnie od trudności, z jakimi się mierzy.
W pracy kieruję się wartościami nurtu humanistycznego – patrzę na młodego człowieka całościowo, z empatią, wrażliwością i wiarą w jego potencjał. Nie chcę „naprawiać” uczniów – chcę im towarzyszyć, wspierać, rozumieć i razem z nimi szukać rozwiązań.
Prowadzę zarówno zajęcia indywidualne, jak i grupowe:
1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce, pisaniu, czytaniu, koncentracji i pamięci.
2. Trening uwagi, koncentracji i pamięci – wspierający organizację, wytrwałość, samoświadomość i efektywne uczenie się.
3. Bajkoterapię – pomagającą dzieciom przepracować emocje i trudne doświadczenia poprzez opowieści i metaforę.
4. Sensoplastykę – dla najmłodszych jako forma wspierania rozwoju sensorycznego, emocjonalnego i społecznego.
W swojej pracy korzystam z elementów pedagogiki Montessori, Dobrego Startu, ćwiczeń terapii ręki, technik relaksacyjnych, mnemotechnik oraz metod aktywizujących i multisensorycznych. Tworzę przestrzeń, w której dzieci i młodzież mogą uczyć się bez lęku, wyrażać siebie i rozwijać się w zgodzie ze sobą.
Wierzę, że prawdziwa zmiana zaczyna się od relacji – i to ona jest dla mnie najważniejsza w pracy pedagoga
Pedagogika szkolna na Uczelni Korczaka - Akademii Nauk Stosowanych.